Εκπαίδευση για την Αειφορική Διαχείριση των Υδατικών Πόρων και Μοντέλα Προσομοίωσης

Τριήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο 

Παρασκευή 16-12-2016

Κυριακή 18-12-2016

kpe-seminario

Δείτε το πρόγραμμα του τριημέρου ΕΔΩ.

Διήμερο θεματικό σεμινάριο «Δασική βιοποικιλότητα, ανθρώπινες επεμβάσεις και διαταραχές» (24-25 Ιουνίου 2016)

Διήμερο θεματικό σεμινάριο, στο πλαίσιο της δράσης Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση στις 24 και 25 Ιουνίου  2016 που συνδιοργανώνει το ΚΠΕ Άμφισσας και το ΚΠΕ Αργυρούπολης στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ Άμφισσας  και εργασία πεδίου στο Παρνασσό( Δυναμική της βλάστησης, φρυγανικά οικοσυστήματα , Δελφικό τοπίο, Δάσος ελάτης του εθνικού δρυμού Παρνασσού κτλ) με θέμα:

 

«Δασική βιοποικιλότητα, ανθρώπινες επεμβάσεις και διαταραχές»

Στο σεμινάριο θα συμμετάσχουν 57 εκπαιδευτικοί  Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, Βοιωτίας και Αττικής (Περιφερειακό θεματικό δίκτυο Αττικής «Δασικές πυρκαγιές – αποκατάσταση τοπίου»),

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016

16:15 – 16:45       Άφιξη στο ΚΠΕ Άμφισσας, εγγραφές και παραλαβή φακέλων, καφές-βουτήματα.

16:45 – 17:00       Έναρξη Σεμιναρίου – Στοχοθεσία – Χαιρετισμοί.

Θεωρητικές   προσεγγίσεις

17:00 – 17:30       Η βιοποικιλότητα των οικοσυστημάτων της Φωκίδας

Θεοχαρόπουλος Μιχάλης, Βιολόγος Δρ Οικολογίας, Υπεύθυνος του ΚΠΕ Άμφισσας.

17:30 – 18:15       Δασικά Οικοσυστήματα, δασικές πυρκαγιές και βιοποικιλότητα

Δρ Καζάνης Δημήτρης, Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό Τμήματος Βιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών.

Εργαστηριακές προσεγγίσεις του ΚΠΕ Άμφισσας (στην αίθουσα παρουσιάσεων, σε ολομέλεια, παιδαγωγικό εργαστήριο του ΚΠΕ Άμφισσας)

18:15 – 19:30       α. Μελέτη ροής υπόγειων υδάτων δια μέσου Τυποποιημένου Μοντέλου.  Έδαφος & υδροφόρος ορίζοντας (45΄)

β. Διάβρωση – ερημοποίηση δια μέσου Τυποποιημένου Μοντέλου (15΄)

γ. Διαταραχή φαινομένου θερμοκηπίου δια μέσου Τυποποιημένου Μοντέλου (15΄)

Κόττης  Γεώργιος, Γεωπόνος, MSc διαχείρισης παράκτιων οικοσυστημάτων, Μέλος της Π.Ο του ΚΠΕ Άμφισσας.

Θεοχαρόπουλος Μιχάλης, Βιολόγος Δρ Οικολογίας, Υπεύθυνος του ΚΠΕ Άμφισσας.

19:30 – 19:45       Διάλειμμα, καφές-βουτήματα.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα και παιδαγωγικό εργαστήριο του ΚΠΕ Αργυρούπολης (σε δύο αίθουσες, σε δύο παράλληλες ομάδες από την Π.Ο. του ΚΠΕ Αργυρούπολης)

19:45 – 21:15        Διαταραχές και ανθρώπινες επιδράσεις σε δασικά οικοσυστήματα: δασικές πυρκαγιές, διάνοιξη αυτοκινητοδρόμων.

Σμπαρούνης Θεμιστοκλής, Βιολόγος, ΜSc Οικολογίας, Αναπληρωτής Υπεύθυνος του ΚΠΕ Αργυρούπολης.

Κατσιγιάννη Αφροδίτη, Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, MSc Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Δρακοπούλου Μαρία, Δασκάλα, MSc Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση, Μέλη της Π.Ο. του ΚΠΕ Αργυρούπολης

21:15 – 21:45       Συζήτηση – Συμπεράσματα.

22:00                     Ελαφρύ δείπνο.

 

Σάββατο 25  Ιουνίου 2016

08:00 – 08:30       Πρωινό (μόνο για τους διαμένοντες στο ξενώνα του ΚΠΕ Άμφισσας). Καφές – βουτήματα (για τους υπόλοιπους)

08:30                     Αναχώρηση με λεωφορείο από το ΚΠΕ Άμφισσας.

Μελέτη και εργασίες πεδίου  (σε ομάδες εργασίας)

08:45 – 11.30       Α) Μελέτη πεδίου σε διάφορους σταθμούς κατά τη διαδρομή Άμφισσα – Χρισσό – Δελφοί – Λιβάδι Αράχωβας με θέματα:

α. Διαπλάσεις / δομή μεσογειακών οικοσυστημάτων. Οικολογική διαδοχή

β. Η έννοια του τοπίου και η ερμηνεία του

γ. Γεωλογικοί σχηματισμοί & γεώτοποι ως παράγοντες βιολογικής και πολιτιστικής ποικιλότητας

δ. Προστατευόμενα, σπάνια & ενδημικά φυτικά είδη της περιοχής

ε. Αλλαγές χρήσεις γης και οι επιπτώσεις τους στο δασικό τοπίο

Συντονισμός – καθοδήγηση από τις Παιδαγωγικές Ομάδες του ΚΠΕ Άμφισσας και του ΚΠΕ Αργυρούπολης και τον Δρα Δ. Καζάνη

11.30 – 14.00 Β) Μελέτη πεδίου σε δασικές εκτάσεις ελάτης στις θέσεις Λιβάδι Αράχωβας, Βαρκό, Αγ. Νικόλαος, Μαυρόλογγος  στον Εθνικό Δρυμό Παρνασσού

α. “Δάσος – δάσος είσαι εδώ; Εξερευνώντας το δάσος με τις αισθήσεις μας”. Συντονισμός – καθοδήγηση από την Π.Ο. του ΚΠΕ Αργυρούπολης (30΄)

β. Περιβαλλοντικό μονοπάτι – πεζοπορική διαδρομή (Βαρκό – Αγ. Νικόλαος – Πέτρα- Μαυρόλογγος) και εργασία πεδίου στον Εθνικό Δρυμό Παρνασσού με αντικείμενο τη διερεύνηση του δασικού οικοσυστήματος και της βιοποικιλότητας του Παρνασσού (έδαφος, υδάτινοι πόροι/πηγές, χλωρίδα, πανίδα κ.ά.). Συντονισμός – καθοδήγηση από την Π.Ο. του ΚΠΕ Άμφισσας και τον Δρ Δ. Καζάνη (1.30΄)

γ. Επιπτώσεις από τη διάνοιξη δρόμων στο δασικό οικοσύστημα. Συντονισμός – καθοδήγηση από την Π.Ο. του ΚΠΕ Αργυρούπολης (20΄).

14.00 – 14.15        Θεματικό Δίκτυο του ΚΠΕ Αργυρούπολης «Δασικές Πυρκαγιές – Αποκατάσταση Τοπίου»: Ανάπτυξη και προοπτικές. Θ. Σμπαρούνης, Πρόεδρος του Δικτύου, Αν. Υπεύθυνος του ΚΠΕ Αργυρούπολης.

14:15 – 14:45       Αξιολόγηση σεμιναρίου -Παράδοση βεβαιώσεων παρακολούθησης.

14:45                     Γεύμα (Επτάλοφος).

15:45                     Αναχώρηση με λεωφορείο για το ΚΠΕ Άμφισσας.

 

 

 

seminario-nero-29-31-JAN-2016

ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: ΣΠΟΥΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1η Ημέρα / Παρασκευή 29-01-2016

ΚΠΕ Άμφισσας*/Απογευματινός κύκλος

17:00 – 18:00: Εγγραφές, Χαιρετισμοί, Παρουσίαση ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών και ΚΠΕ Άμφισσας
18:00 – 18:30: Νερό και Βιώσιμη Ανάπτυξη, Το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών στην υπηρεσία της Εκπαίδευση για την Αειφορία, Σοφία Θεοδωρίδου, Ιωάννης Σουκιούρογλου, Δέσποινα Καραδήμου, Παιδαγωγική Ομάδα ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών
Σκοπός:Να ενισχυθεί θετικά η αντίληψη των επιμορφούμενων αναφορικά με τη χρησιμότητα της δικτύωσης μέσω του ανωτέρω Δικτύου
Στόχοι:
Να ενστερνιστούν οι επιμορφούμενοι τους στόχους του ανωτέρω Δικτύου και τα μέσα που τους προσφέρονται για τη μεταξύ τους δικτύωση.
Να μάθουν πως θα μαθαίνουν για το Νερό και τη βιώσιμη ανάπτυξη, αξιοποιώντας τα αποθετήρια γνώσεων του Δικτύου
18:30 – 19:00: Το αλφαβητάρι του Νερού, Παιχνίδι γνωριμίας, Σοφία Θεοδωρίδου, Ιωάννης Σουκιούρογλου, Δέσποινα Καραδήμου, Παιδαγωγική Ομάδα ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών
19:00 – 19:30: Η προέλευση του νερού, Θεοχαρόπουλος Μιχάλης, Υπεύθυνος Λειτουργίας ΚΠΕ Άμφισσας.
Στόχοι:
Η πολυπλοκότητα της δημιουργίας του νερού και των μορφών του στο σύμπαν.
Η δυσκολία κατανόησης της προέλευσης του νερού στο πλανήτη μας.
Η κατανόηση ότι νερό σε υγρή μορφή στο πλανήτη μας, οφείλεται σε κοσμολογικά και γεωλογικά δεδομένα της εξέλιξης του ηλιακού μας συστήματος.
Το νερό είναι μια κοσμική κληρονομιά που πρέπει να διαφυλαχτεί και με την έννοια των προσωπικών δεσμεύσεων.
19:30 – 21:00: Μελέτη ροής υπόγειων υδάτων δια μέσου Τυποποιημένου Μοντέλου, Εργαστήριο, Κόττης Γεώργιος, μέλος της Π.Ο του ΚΠΕ Άμφισσας, Θεοχαρόπουλος Μιχάλης, Υπεύθυνος Λειτουργίας ΚΠΕ Άμφισσας
Στόχοι:
Η εννοιολογική προσέγγιση των υπόγειων υδάτων
Η σημασία των υπόγειων υδάτων στη λειτουργία του υδρολογικού κύκλου
Να κρούσει κώδωνας κινδύνου αναφορικά με τη ρύπανση των υπόγειων υδάτων (γιατί συμβαίνει, οι επιπτώσεις, πώς αντιμετωπίζεται)
21:00 – 21:30: Focus group με προεδρείο τους εισηγητές της 1ης ημέρας 30 Παρασκευή
Λήξη 1ης ημέρας. Δείπνο. Παρασκευή
*Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι διοργανωτές προτίθενται να λειτουργήσουν έκθεση φωτογραφίας στη θεματική του Σεμιναρίου στους χώρους του ΚΠΕ Άμφισσας με εκθέτες μαθητές και εκπαιδευτικούς-μέλη του Θεματικού Δικτύου «Νερό και Βιώσιμη Ανάπτυξη»

2η Ημέρα / Σάββατο 30-01-2016

ΚΠΕ Άμφισσας*/Πρωινός κύκλος

09:00 – 09:45: Θεσμικό πλαίσιο για την προστασία και διαχείριση των Υδατικών Πόρων, Δρ. Αγγελική Καλλία, Εμπειρογνώμονας στο Ευρωπαϊκό Περιβαλλοντικό Δίκαιο
Σκοπός: Να αντιληφθούν οι επιμορφούμενοι την αναγκαιότητα για την προστασία της ζωής, της θέσπισης και τήρησης νομοθεσίας σχετικά με τους υδάτινους πόρους από την ανθρώπινη κοινωνία.

Στόχος: Η γνωριμία και κατανόηση από τους επιμορφούμενους του θεσμικού πλαισίου για την προστασία και διαχείριση των Υδατικών Πόρων
09:45 – 12:15:    Α) Φυσικοχημική μελέτη και αξιολόγηση υδάτινων πόρων, Εργασία πεδίου, Θεοχαρόπουλος Μιχάλης, Κόττης Γεώργιος, Μέλος Π.Ο ΚΠΕ Άμφισσας
Β) Υδροηλεκτρικό εργοστάσιο, διυλιστήριο και κανάλι Μόρνου, Εργασία πεδίου, Πανάγου Αθανάσιος, Αναπλ/της υπεύθυνος ΚΠΕ Άμφισσας, Κόττης Γεώργιος, Καραβέντζας Θωμάς, Μέλη Π.Ο ΚΠΕ Άμφισσας
12:15 – 12:30: Διάλειμμα-Καφές 15 Σάββατο
12:30 – 13:00: «Περιοχές του Δικτύου Natura 2000» – Διαχείριση Προστατευόμενων Περιοχών, με σημείο αναφοράς περιοχές που περιέχουν υδατικά συστήματα, Δρ. Μιχάλης Προμπονάς, Πανεπιστήμιο Κρήτης/Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης. Η εισήγηση έχει ως στόχο την ενημέρωση – εκπαίδευση των εκπαιδευομένων στις ακόλουθες ενότητες:
 Σύντομη ιστορική αναδρομή.
 Τι είναι οι προστατευόμενες φυσικές περιοχές;
 Προστατευόμενες περιοχές ως φυσικά οικοσυστήματα.
 Δίκτυο NATURA 2000 στην Ε.Ε. και στην Ελλάδα.
 Βασικές γνώσεις για την «Οδηγία Πτηνών» (2009/147/ΕΚ) και την «Οδηγία Οικοτόπων» (92/43/ΕΟΚ).
 Υπηρεσίες οικοσυστημάτων στο Δίκτυο Ν2000.
 Διαχείριση προστατευόμενων περιοχών και σχετικά παραδείγματα.
Η απόκτηση γνώσεων θα καταστήσει τους εκπαιδευόμενους ικανούς να εκπαιδεύσουν με τη σειρά τους τα μέλη της μαθητικής κοινότητας και το ευρύτερο κοινό γύρω από την αξία των προστατευόμενων περιοχών και τα οικολογικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη των παροχών (υπηρεσιών) των οικοσυστημάτων στις περιοχές αυτές.
13:00 – 14:00: Μελέτη επί χάρτου της διαχείρισης των υδατικών πόρων μιας περιοχής μέσω της ηλεκτρονικής Χαρτογράφησης της λεκάνης απορροής της, Εργαστήριο, Δρ. Δημήτριος Αλεξάκης, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ΣΧΟΛΗ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΓΓΕΙΟΒΕΛΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ.  Οι εκπαιδευτικοί στόχοι του εργαστηρίου περιλαμβάνουν σε επίπεδο: (α) γνώσεων την ερμηνεία βασικών εννοιών της διαχείρισης υδατικών πόρων και την αναγνώριση της λεκάνης απορροής ως την στοιχειώδη μονάδα διαχείρισης σύμφωνα με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ, (β) δεξιοτήτων την εφαρμογή τεχνικών ηλεκτρονικής χαρτογράφησης, και (γ) στάσεων την ενθάρρυνση να ενισχύσουν τα εργαλεία διερεύνησης και παρουσίασης ζητημάτων διαχείρισης υδατικών πόρων, καθώς να κάνουν περισσότερο ελκυστική για τα μέλη της μαθητικής κοινότητας τη μελέτη–παρουσίαση των ζητημάτων διαχείρισης υδατικών πόρων μέσω της επεξεργασίας γεωχωρικών δεδομένων με ανοικτό λογισμικό και τη χρήση διαδραστικών χαρτών.
14:00 – 15:30: Γεύμα

2η Ημέρα / Σάββατο 30-01-2016

ΚΠΕ Άμφισσας*/Απογευματινός κύκλος

15:30 – 16:00: Κριτική περιβαλλοντική προσέγγιση του νερού, Ευαγγελία Μουλά, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΕ Ν. Δωδεκανήσου.  Στόχοι της παρούσας εισήγησης:
• Η πολυπρισματική και πολυεπίπεδη προσέγγιση του νερού και κυρίως η κατάδειξη της πολιτικής ατζέντας των περιβαλλοντικών ζητημάτων
• Η εξέταση της σχέσης του νερού με την ιδιωτική οικονομία
• Η κατανόηση της έννοιας της οικονομικής ένδειας του νερού έναντι της φυσικής
• Ο φωτισμός της σχέσης του νερού με τον μιλιταρισμό και τον πόλεμο
• Ο προβληματισμός σχετικά με τη σημασία του νερού στην καθημερινότητα των αναπτυσσόμενων χωρών και δη στις ζωές των γυναικών και των παιδιών
• Η κατάδειξη των παγκόσμιων ανισοτήτων στη διαχείριση του νερού
16:00 – 16:45: Πειραματισμός σχετικά με την υδατική ενέργεια μέσω αξιοποίησης απαξιωμένων υλικών, η εκπαιδευτική τεχνική της Τεχνοανακύκλωσης, Δρ. Αντώνιος Μπαλντούκας, ΤΕΙ Στ. Ελλάδας, Σχολή Μηχανικών Τεχνολογίας Αεροσκαφών
Σενάριο της Τεχνο-Ανακύκλωσης
Οι συμμετέχοντες αρχικά κατασκευάζουν πειραματικές συσκευές με ανακυκλώσιμα υλικά και στη συνέχεια τις χρησιμοποιούν για να κάνουν πειράματα.
Στόχοι
• Να ωθήσει στην ταυτόχρονη μελέτη του πολιτισμού, της ιστορίας, της επιστήμης, της τεχνολογίας και της προστασίας του περιβάλλοντος προσφέροντας την πολιτιστική και επιστημονική γνώση ως εκπαιδευτικό παιχνίδι.
• Να ευαισθητοποιήσει βιωματικά στην προστασία του περιβάλλοντος, στην επαναχρησιμοποίησης και στην ανακύκλωση.
• Να διεγείρει τη δημιουργική σκέψη.
16:45 – 17:15: Διαχείριση και θεματική δικτύωση τουριστικών προορισμών. Water.net-Οι δρόμοι του Νερού στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης, Ευάγγελος Κυριακού, Υπεύθυνος Τουρισμού Δήμου Έδεσσας, Σοφία Θεοδωρίδου, Υπεύθυνη Λειτουργίας ΚΠΕ Έδεσσας
Σκοπός: Να αναδειχθεί η συμβολή τουριστικών προορισμών με πρωταγωνιστή το Νερό, στην περιβαλλοντική εκπαίδευση ανήλικων και ενηλίκων (τυπική και άτυπη εκπαίδευση)
17:15 – 17:30: Διάλειμμα-Καφές
17:30 – 18:10: Μαθησιακός σχεδιασμός διδακτικών παρεμβάσεων στο πλαίσιο της μετανεωτερικότητας με χρήση πρωτότυπης φόρμας (θεματική αναφορά στο Νερό), Σοφία Θεοδωρίδου, Δρ. Αντώνιος Μπαλντούκας
Σκοπός: Να ενισχυθεί θετικά η αντίληψη των επιμορφούμενων για τη συμβολή της μετανεωτερικότητας στη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής εμπειρίας
Στόχοι:
Να κατανοήσουν εννοιολογικά την ιδεολογία της μετανεωτερικότητας και τη θεωρία μάθησης του εποικοδομισμού
Να εξοικειωθούν με την πρωτότυπη φόρμα μαθησιακού σχεδιασμού στο πλαίσιο της μετανεωτερικότητας
Να οικειοποιηθούν τον πρότυπο μαθησιακό σχεδιασμό διδακτικών παρεμβάσεων στη θεματική του Νερού
18:10 – 19:10: Εργαστήριο δημιουργίας από τους εκπαιδευόμενους Μαθησιακών Σχεδίων με θέμα το Νερό στο πλαίσιο της μετανεωτερικότητας, Παρουσίαση (εθελοντικά) με συντονιστές τους Σοφία Θεοδωρίδου, Ιωάννη Σουκιούρογλου, Δέσποινα Καραδήμου, Παιδαγωγική Ομάδα ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών. Σκοπός: Να ενισχυθεί θετικά η αντίληψη των επιμορφούμενων για τη συμβολή της μετανεωτερικότητας στη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής εμπειρίας
Στόχος: Να καλλιεργήσουν οι επιμορφούμενοι τις δεξιότητές τους στο μαθησιακό σχεδιασμό στο πλαίσιο της μετανεωτερικότητας μέσω της πρωτότυπης φόρμας και στη θεματική του Νερού.
19:10 – 19:30: Με το σακίδιο στον ώμο και μια φωτ. μηχανή, ακολουθούμε το νερό…Περιπλανήσεις στη Φύση μιας Μαθητικής Ομάδας, Χρήστος Γούλας, Περιηγητής, πρώην Υπεύθυνος Σχ. Δραστηριοτήτων Ημαθίας
Σκοπός: Να ενισχυθεί θετικά η αντίληψη των επιμορφούμενων για τη σπουδαιότητα της εξοικείωσης των μαθητών τους με τη Φύση, μέσα στη Φύση και προς χάρη όλων.
Στόχος: Να έρθουν σε επαφή οι επιμορφούμενοι με πρακτικές που θα βοηθήσουν αυτούς και τους μαθητές τους να εκδράμουν στη Φύση, με ασφάλεια και δημιουργική διάθεση
19:30 – 19:50: Εντός, εκτός και επί τα αυτά: Νερό και άθληση, Αδαμαντία Φατσέα, Σχ. Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Ν. Δωδεκανήσου
Σκοπός: Να ενισχυθεί θετικά η αντίληψη των επιμορφούμενων για τη σπουδαιότητα της εξοικείωσης των μαθητών τους με τη Φύση, μέσω της δραστηριοποίησης/άθλησης μέσα, επάνω κι έξω από το Νερό.
19:50 – 20:50: Focus group με προεδρείο τους εισηγητές της 2ης ημέρας
Λήξη 2ης ημέρας. Δείπνο

3η Ημέρα / Κυριακή 31-01-2016

ΚΠΕ Άμφισσας*/Πρωινός κύκλος

09:15 – 09:30: Προγράμματα του ΚΠΕ ΕΔΕΣΣΑΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ, Έργα Θεού, έργα ανθρώπων: Ο Υγρότοπος Άγρα Βρυττών Νησίου, «Υπαίθριο Μουσείο Νερού Έδεσσας», «Πελλαία Χώρα: Ταξιδεύοντας στο παρελθόν σχεδιάζουμε το μέλλον μας», Παιδαγωγική Ομάδα ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών
09:30 – 09:45: Πρόγραμμα του ΚΠΕ ΑΜΦΙΣΣΑΣ, «Η διαχείριση των υδάτινων πόρων στο αστικό οικοσύστημα. Το κανάλι του Μόρνου», Παιδαγωγική Ομάδα ΚΠΕ Άμφισσας
09:45 – 10:00: «Η βιώσιμη διαχείριση του νερού μέσα από την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη”, Γεώργιος Παναγόπουλος, Υπεύθυνος ΚΠΕ Καλαμάτας, Αναστάσιος Ζόμπολας, Αναπληρωτής Υπεύθυνος ΚΠΕ Καλαμάτας
10:00 – 10:15: Πρόγραμμα του ΚΠΕ Αργυρούπολης, «Το νερό – τα ρέματα»: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του ΚΠΕ Αργυρούπολης, Θεμιστοκλής Σμπαρούνης, Αναπληρωτής Υπεύθυνος ΚΠΕ Αργυρούπολης
10:15 – 10:30: Πρόγραμμα του ΚΠΕ Μελίτης, «Νερό με πλούσιες γεύσεις», Τσώνη Άννα, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη ΚΠΕ Μελίτης
Πρόγραμμα του ΚΠΕ Καρπενησίου, «Ευρυτανία, Ο τόπος των καλοτρεχούμενων νερών», Κατσογιάννη Μαρία, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη ΚΠΕ Καρπενησίου (αφίσα)
10:30 – 10:45: Διάλειμμα-Καφές
10:45 – 11:45: Ο έλεγχος του Νερού στον παγκόσμιο χάρτη, Νίκος Λυγερός, Ερευνητής, Στρατηγικός Σύμβουλος σε θέματα στρατηγικής και γεωπολιτικής στη Σχολή Εθνικής Άμυνας, στη Σχολή Πολεμικής Αεροπορίας, στην Αστυνομική Ακαδημία, στη Σχολή Εθνικής Ασφάλειας
11:45 – 12:30: Αξιολόγηση σεμιναρίου
Λήξη 3ήμερου σεμιναρίου

Ακολουθούν φωτογραφίες από το σεμινάριο

DSC_0002b DSC_0003b DSC_0005b DSC_0007b

 

 

Συνάντηση εργασίας και επιμόρφωσης του Διεθνούς δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης διασχολικών συμπράξεων Δια Βίου Μάθησης Ελλάδας – Κύπρου “Χρυσοπράσινο Φύλλο” στο ΚΠΕ Άμφισσας»

xry-fyllo

Πρόγραμμα της συνάντησης εργασίας και επιμόρφωσης στο ΚΠΕ Άμφισσας

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου

12:30. Άφιξη στην Αθήνα στο αεροδρόμιο Ελευθέριο Βενιζέλος.

13:00. Υποδοχή, μεταφορά στην Άμφισσα δύο κυπρίων εκπαιδευτικών από το Λύκειο Αγίου Νεοφύτου Πάφου και το Γυμνάσιο Αγ. Παρασκευής Γεροσκήπου Πάφου με ευθύνη των συμμετεχόντων ελληνικών σχολικών μονάδων. (Λύκειο Άμφισσας και Γυμνάσιο Άμφισσας)

16:00. Άφιξη στην Άμφισσα. Τακτοποίηση στο ξενώνα φιλοξενίας του ΚΠΕ Άμφισσας, γεύμα, ανάπαυση.

Απόγευμα

18:00-18:15. Συνάντηση όλων των συμμετεχόντων (παιδαγωγική ομάδα ΚΠΕ Άμφισσας, εκπαιδευτικοί λυκείου και γυμνασίου Άμφισσας, υπεύθυνοι σχολικών δραστηριοτήτων Φωκίδας, εκπρόσωποι γονέων και δημοτικής αρχής Δήμου Δελφών κτλ) στο ΚΠΕ Άμφισσας: Καλωσόρισμα, αλληλογνωριμία.

18:15- 18:45. Άξονες συνεργασίας, τεχνικές δικτύωσης και συνεργασιών των συμπραττομένων σχολικών μονάδων Κύπρου –Ελλάδας. Αβραάμ Ροδούλα Βιολόγος , Λύκειο Αγίου Νεοφύτου Πάφου. Χριστοφόρου Τασούλα Βιολόγος, γυμνάσιο Αγ. Παρασκευής Γεροσκήπου Πάφου. Παλούκης Δημήτριος ΠΕ13, Γυμνάσιο Άμφισσας.

18:45- 19:15. Δια Βίου Μάθηση – Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Μυταρά Αθηνά ΠΕ02, Λύκειο Άμφισσας. Πανταζής Σπυρίδων ΠΕ04, Λύκειο Άμφισσας. Ζησίμου Αρετή ΠΕ06 Λύκειο Άμφισσας.

19:15- 19:30. Διάλειμμα (καφές και σνακ)

19:30-19:50. Καλές πρακτικές των προηγουμένων ετών, διαμόρφωση επικοινωνιακού πλαισίου. Κολιαβάς Ιωάννης ΠΕ02, Γυμνάσιο Άμφισσας. Αδαμαντίδου Δήμητρα ΠΕ12, Γυμνάσιο Άμφισσας.

19:50-20:05. Ο θεσμός των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και η συμβολή τους στη βιωματική μάθηση. Θεοχαρόπουλος Μιχάλης, Υπεύθυνος του ΚΠΕ Άμφισσας.

20:05- 20:35. Στρογγυλή τράπεζα των εκπαιδευτικών των συμπραττομένων σχολείων. (προτάσεις, συμπεράσματα, συμπληρώσεις στα τελικό σχέδιο των σχολικών προγραμμάτων και συνεργασιών για τη διετή σύμπραξη 2015-2017)

20:35-21:00. Παρουσίαση του έργου, «Ο τελευταίος Κόμης των Σαλώνων». Παλούκης Δημήτριος ΠΕ13 Γυμνάσιο Άμφισσας.

21:00- 21:15. Αξιολόγηση , παραλαβή βεβαιώσεων.

21:30. Δείπνο.

Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου

08:00-10.30 Επίσκεψη των Κυπρίων εκπαιδευτικών στο γυμνάσιο και λύκειο Άμφισσας (Χριστοφόρου Τασούλα στο γυμνάσιο και Αβραάμ Ροδούλα στο λύκειο Άμφισσας ), γνωριμία με τους συναδέλφους, τους χώρους, τις μαθητικές ομάδες και τους γονείς. Κάθε σχολείο έχει την ευθύνη για την υποδοχή και το πρόγραμμα του Κυπρίου συναδέλφου.

11:00-13.00. Μελέτη πεδίου και τρόπος υλοποίησης του περιβαλλοντικού προγράμματος του ΚΠΕ Άμφισσας «Πόλη και οικοσύστημα. Το χθες και το σήμερα της Άμφισσας».(περιβαλλοντικό/πολιτιστικό μονοπάτι, διαχείριση νερού, απορριμμάτων, βιολογική ποικιλότητα και αστικό περιβάλλον, κάστρο Άμφισσας , ταμπάκικα, μουσείο Παπαλουκά, αξιολόγηση κτλ ) στους κύπριους εκπαιδευτικούς. Θεοχαρόπουλος Μιχάλης, Υπεύθυνος του ΚΠΕ Άμφισσας. Παλούκης Δημήτριος ΠΕ13 Γυμνάσιο Άμφισσας. Κολιαβάς Ιωάννης ΠΕ02, Γυμνάσιο Άμφισσας.

13:30 Γεύμα. Ξεκούραση στο ξενώνα του ΚΠΕ.

15.30 Αναχώρηση των Κύπριων εκπαιδευτικών για Αθήνα.